Samopromocija: budite prepoznatljivi i cijenjeni

Prevod: Badema Durkić

Samopromocija je bitna vještina u današnjem korporativnom svijetu

Martin je dobar menadžer. Naslijedio je veliki pozivni centar s timovima u kojima su se nalazile manično-depresivne osobe. Pritužbe su bile česte, stopa odbijanja poziva užasna a moral je bio nizak. Ljudi su pratili sat, a fluktuacija je bila visoka kao i izostanci s posla. Martin je to popravio. Došlo je do poboljšanja. Uvedeno je mjerenje uspješnosti te sistem nagrađivanja osoblja. Učinio je ono što bi svaki dobar menadžer učinio. I niko nije primjetio.

Sada možda njegov menadžer nije bio baš pronicljiva poslovna osoba. Martin nije bio cijenjen, nije dobivao pohvale i nije imao priliku da napreduje kao rezultat svog napornog rada.

Postoji čudna paralela u činjenici da 71% žena u odborima u Velikoj Britanciji ima titulu. Imati titulu u Velikoj Britaniji je vjerovatno kao biti sportska zvijezda u Australiji – to vam daje profil i otvara vam mnoga vrata. Pa šta ljudi rade kada ne mogu baciti daleko loptu i nisu naslijedili titulu da bi postigli poslovni uspjeh? I Martinova priča i statistika odbora ukazuju na potrebu da se naši talenti „objavljuju“ i žive.

Samopomocija je neophodna vještina

Bezbrojne ankete navode vještine prezentacije kao primarne za više menadžere. Nedavno istraživanje Australijske mreže poslovnih žena navelo je samopromociju kao najvažniju vještinu. Kada sam radio s Martinom postalo je jasno da mu je, usprkos svim drugim vještinama, nedostajala samopromocija.

Ovo je suprotno od uobičajnih uvjerenja da će nas sama sposobnost dovesti do naših ciljeva. Ovaj mit – mit o sposobnostima – izložio sam u svojoj drugoj knjizi, Consulting Mastery – Savjetovanje na temu vještina – mit o sposobnostima. Ukratko, ako vaš uspjeh zavisi od toga da vas drugi izaberu za neku poziciju, ocjenjuju vaš učinak ili vaš predložete, morate ispuniti tri zahtjeva. Sposobnost je samo jedna od nih. Nećete nigdje stići ukoliko nemate dostupnost i pristupačnost. To je zapanjujuće jednostavno, čak i očigledno. Ali iznenadili biste se koliko malo ljudi zapravo to ima.

Potrudite se da ljudi poznaju vas i ono šta radite

Prvi uslov je da imate visoku ocjenu dostupnosti. Dostupnost znači da ljudi znaju da postojite. Ne radi se o tome šta znaš, već ko zna da ti to znaš. Menadžeri sa visokim faktorima dostupnosti pamte da nije dovoljno da se uradi dobar posao; ljudi moraju znati da ste to učinili – kroz objavljene KPI-je, kroz izjave klijenata, kroz način na koji vaše osoblje radi.

Uklopi se i radi sa drugima

Drugi uslov je privrženost. Ovdje se radi o odnosu – biti simpatičan, uklopiti se, razumjeti kontekst. Kao menadžer, morate imati saveze, da se uklapate u ulogu i da radite unutar kulture. To ne znači nužno da se morate baviti politikom, ali morate razumjeti politiku.

Zapamtite da sposobnost nije dovoljna

Treći uslov je sposobnost. Tu većina ljudi skreće pažnju. Zaglave u poboljšanju svoje sposobnosti i promaše druga dva koraka. Misle da će biti primjećeni ako rade odličan posao.

Ponekad je tako. Ali ako pokrenete mrežu, tada ćete biti primjećeni samo ako loše obavite posao i mreža zakaže. Čak i na menadžerskom nivou, gdje su potrebne uglavnom meke vještine, ljubaznost i dostupnost se često zanemaruju.

Morate imati dobre vještine da biste bili dobar menadžer. Također znam da se mnogi menadžeri sa odličnim vještinama moraju zadovoljiti s manje nego što žele ili zaslužuju. To čine jer propuštaju prva dva koraka – ili ne daju ljudima do znanja šta rade dobro, ili ne znaju kako da se uklope u tim.

Mnogi ljudi sa sposobnošću uspijevaju do vrha. Jim Collins u Good to Great govori o samozatajnim liderima koji dovode organizacije od dobre do velike. Možda ne dospjevaju u štampu, ali njihove kolege i njihova organizacija ih poznaju. Njihova ocjena dostupnosti nije globalna, ali je lokalna.

Podržite se kroz samopromociju

Dakle, ako se osjećate podcijenjeno ili nedovoljno prepoznato, i pitate se zašto, pogledajte kako podržavate svoju samopromociju.

Možete prikupiti portfolio svojih nedavnih dostignuća, e-mailove sretnih klijenata, liste projekata dostavljenih na vrijeme, komentare osoblja i menadžera.

Razmislite o tome da prestanete da cijenite ono što ste postigli, umjesto da završite dan pitajući se „Šta sam, zaboga, radio danas?“ Nakon što prikupite ovaj portfolio, spremni ste za sljedeći korak.

Samopromocija je još jedna meka vještina koja vam je potrebna

Pobijediti mit o sposobnostima i promovirati sebe i svoje sposobnosti nije teško, to je samo još jedna meka vještina. Posmatrajte uspješne ljude u vašoj organizaciji, one za koje se čini da dobijaju ono što želite, i zapitajte se šta oni rade, a vi biste mogli.

Ako vi sami ne zatrubite, niko drugi neće.

Hvaliti se ili čak pokazivati uspjehe je kvazi neaustralski. Zato promatrajte kako drugi to rade na udoban način i slijedite njihovo vodstvo.

Članak „Selt-promotion: Get Recognised and Appreciated“ preveden je s Consultants’ Consultant.