Kako doprinijeti da se ljudski potencijali osjećaju zadovoljno u kompaniji u kojoj rade?

Pojedini direktori kompanija (namjerno ne pišem lideri) smatraju da će se njihovi zaposlenici osjećati dobro u kompaniji ako imaju redovnu platu i ako su prijavljeni. Uozbiljite se! To vrijeme je već odavno iza nas.

Autor: Amra Deliomerović

Ono što danas čini da su ljudi zadovoljni u kompanijama jeste zdrava organizaciona kultura. Pravi lideri nikad neće dozvoliti da ih se njihovi zaposlenici boje, da ustaju ujutro i da im bude mučno na pomisao da moraju sjesti u auto i otvoriti vrata kompanije u kojoj rade. Poštovanje treba da postoji – strah nikad! Ljudi kad su slobodni, kad se osjećaju dobro u kompaniji u kojoj rade, kad osjete da su prihvaćeni – produktivnji su, kreativniji, ne boje se preuzeti velike i bitne zadatke, jer znaju da će imati potporu svog lidera i da imaju kolege, koje će biti tu ako, pak, osjete da im je „teret pretežak“.

Zadovoljstvo zaposlenika se ne stiče samo novcem. Dragi lideri, zaposlenici su vam najbitnije karike. Potrebno je da im često dajete feedback, ma kakvi oni bili. Ukoliko su kritikovajući i ukoliko se na odmjeren i ljudski način to iskomunicira sa zaposlenikom, zaposlenik će težiti da ispravi greške. Savjet je da se bar jednom mjesečno sjedne sa zaposlenikom i popriča. Važno je čuti šta zaposlenik ima da kaže. Na taj način im se iskazuje poštovanje.

Pohvala je vrlo važna. Naglasite kada zaposlenik uradi nešto dobro. Na taj način ga motivišete da radi još bolje. Zahvalite mu se ako je uradio nešto što je izvan njegovog opisa poslovanja. Lideri, kako se vi osjećate kad vas neko iskreno pohvali i kad vam se neko iskreno zahvali za dobro odrađen posao? Dobro, je li da? Zamislite, i zaposlenici isto.

Pohvalite javno. Neka i drugi čuju. Svi će se više truditi.

Bitno je da napravite tim od dobrih ljudi. Vještine se mogu naučiti. Zamislite da imate kilogram jabuka i jedna je kvarna – pokvarit će sve ostale. Riješite se kvarnih i loših ljudi u timu, koji druge ponižavaju, obeshrabruju i čine da se loše osjećaju, koji im stvaraju stres. Potrebno je zaposlenicinma stvoriti odgovarajuću klimu unutar organizacije. Klimu koja neće izazvati bolesti, koje nastaju usljed stojanja pred tihom ”ubicom” – stresom.

Korak po korak. Za početak, naučite se davati asertivan feedback, pohvalu i budite zahvalni.